Og lidt om Sverige på hovedet.

Når jeg nu roser det Svenske system, skal jeg nok på samme tidspunkt komme med en anden advarsel – om et tåbeligt regelsæt der findes her i Sverige.

Jeg bor i en by der hedder Oxie – og til min togstation koster taxien (200SEK) for at komme til toget. Hvis jeg ankommer med toget og skal køre tilbage – så er prisen en del højere (250SEK). Hvad fanden sker der??

Jo taxi kartellerne (Der findes næsten 1500 taxi licenser i malmø til ca 300.000 indbyggere) – har fastsat fastpriser for visse ture, med ud og hjem er ikke lige langt (Øh, goddaw mand økseskaft).

Og så skal vi slet ikke tale om reglen – hvis taxien kører uden taximeter, så kommer du til at betale kassen, Man skal huske at aftale fast pris med en svensk taxi når man starter, for her er der ikke faste priser, ej heller rimelighed i forbindelse med opkrævning af penge for ydelsen.

Alt er ikke grønt på den anden side, men jeg bor her da stadig.

Leave a Reply

