Nye tider, nyt år. (Del 1)

Hermed den længe lovede nytårshilsen fra Os i Oxie.

Vi har nu boet herovre siden August 2006 og fejret vores andet nytår, og glæder os til at tage hul på det nye år. Så kort for at ridse op hvad der er sket i løbet af året.

Nytår (2007) blev fejret hjemme med venner fra Sverige, og vi kom sikkert og roligt ind i det nye år. Dette betød også at vi var friske på hvad året skulle bringe til os, da der var lagt i ovnen til et aktivt år.

Jeg brugte den første tid på året på at afslutte mine projekter hos min tidligere arbejdsgiver (NEXTINNOVATION) – heriblant et projekt hvor jeg hjælp et finansierings institut til at sikre design og afklaring omkring deres website for kunder, samt en tur til Bilbao – hvor vi hjalp en større Axapta partner med (salgs)præsentation og afklaring af deres behov for Økonomi og Projektstyring.
Set lidt i bakspejlet, og de udfordringer denne virksomhed (Bombardier) fik i pressen i løbet af foråret, kan man jo ikke fortænke dem i ønsket om en bedre og mere strammere styring.

April startede jeg ud med mit nye job i Dansk Sygeplejeråd i København, hvor jeg trådte ind til en rolle som IT-Planlægger (hvilket usexet titel ..haha) – men et ganske interessant job, hvor jeg har lært hvordan livet i et fagforbund fungere – samt fået afklaring på mine egne evner til at begå mit i et sådant miljø 🙂

Elena startede ”Folks Universitetet” her i Malmö – hvor hun var på Intensivt kursus i Svensk (og engelsk med mere) – En stor udfordring for hende, da vi jo nok havde ”forurenet” hendes sprog med en del danske gloser – hvilket hun også jævnligt får at vide.

Leave a Reply

