2006/2007 – Nytårshilsen fra Jensen

Kære alle sammen. I lighed med de sidste par år – fremsender vil hermed en Jule / Nytårshilsen fra Sverige, for lige at lade jer vide hvad der er sket det sidste stykke tid.

Jeg håber i alle har det godt, og ser frem til det nye år – med alle de udfordringer der findes i dette. Der har været mange ting på tapetet internationalt i dette år – ligesom min familie også har været igennem en del ændringer – vi er næsten alle flyttet rundt i landet – tja, vi er jo som sagt flyttet til Oxie i Sverige.


Vi er nu ”næsten” på plads i Oxie (lidt uden for Malmø) og har fundet os til rette i vores nye hus.Vi har fået styr på Elena’s opholds tilladelse – og næsten alt i forbindelse med flytning og køb af hus er faldet på plads – så vi kan næsten sætte et svensk flag op i haven.

Elena er blevet optaget på Malmø’s Universitet – hvor hun skal gå til Svensk Undervisning – og vi håber da at fremtiden også bringer lidt flere udfordringer denne vej – hun er begyndt at tale om at tage en uddannelse – og måske også få fat i et job her i Sverige.

Max – tja, vores lille ”bullerbasse” er jo snart 3 år gammel – en dejlig frisk unge som vi har valgt at give en masse tid – for dem der ikke ved det så har vi valgt at lade ham vokse op med Engelsk (Tja, hvorfor ikke – det er det vi taler derhjemme) – Og det er faktisk et sprog som han er ved at have fat i.

Nikita har nu haft det første halve år i ”Küngshögaskolen” – som ligger lige ved siden af hvor vi bor. Vi er faktisk så heldige at han selv klarer turen om morgenen til skole – og hjem om eftermiddagen – da hele vores område er lidt ”park lignende” uden biler og trafik han skal krydse.

Nikita har mange kammerater i området – og ungerne render rundt dagligt hos hinanden. Så vi har pludren af Svensk, Dansk og Engelsk derhjemme – en god sammenblanding. Vi har faktisk lige ansøgt om Engelsk Sær-Undervisning (Modersmål) til Nikita, da muligheden foreligger på hans skole.

For mit vedkommende – så arbejder jeg stadig i NEXTINNOVATION A/S (Odense) – men har dog mulighed for at benytte vores kontor i CPH – hvilket er stor glæde for undertegnede.
Tiden går dog med lidt meget transport (Jeg tager også til Odense næsten hver uge, ellers København) – Men den daglige tur til CPH er faktisk en behagelighed – da jeg langt om længe har fået mulighed for at følge op på mine ønsker om videre udvikling (Arbejds mæssigt).

Julen i Sverige

Som nogen af jer på mail listen har læst – så har holdt jul i Sverige for et par vennepar og deres unger – vi tog den lidt roligt og prøver at holde lidt mere tid for os selv. Grundet jobbet har der været lidt for mange rejser de sidste par uger, men det trapper jeg lidt ned for i de kommende uger.

Julemanden kom dog på besøg derhjemme (I skikkelse af Jan) – billederne skal nok komme på plads så hurtigt som muligt.

Hvad har vi af planer for det nye år

Jeg har planlagt at sende Elena på solo-tur til St. Peterburg i Marts 2007 – da hendes mor fylder 60 år. Der er ingen grund til at vi alle skal komme rendende – Mon ikke nok at hun kommer til at nyde dette.

Ligeledes overvejer vi at sende Nikita på lang sommerferie hos ”Babushka” i St. Petersburg; en god chance for at de finder ud af sagerne – og får mulighed for at nyde tiden sammen. Det gør jo heller ikke skade – hvis Nikita kan få frisket op på det Russiske.

Som nye husejere – tror jeg da også der kommer visse sager der skal tages af. Mon ikke nok der findes en have (meget lille) der skal klares (Af Elena) og ting inden i huset som vi også skal have på plads.

Jeg tror ikke vi skal tænke på de store udenlands-ture i år – men mon ikke en tur til Jylland kommer på banen, da vi SKAL have ungerne med over til min far og lillebrors nye opholdssted (Viborg) – men som bosiddende i Sverige, kan vi vel også regne en tur til Jylland for en udlandstur.

Private projekter – skal der nok ikke være for meget af. Jeg har i løbet af 2006 prøvet at sætte tingene lidt i relief – over hvad jeg ønsker at sætte i gang og hvilke projekter jeg har syntes er rimelige.
Jeg har været ”alt for god” til lige at ville give en indsats på forskellige projekter – men da det har knebet med engagement og interesse i det sidste har jeg nu langt om længe lært at sige fra til venner og bekendte – der lige skal have lavet noget (IT).

Jeg vil prøve at blive bedre og mere opmærksom (i min familie) – jeg SKAL have tabt nogle kilo – og jeg skal prøve at blive bedre indenfor mit fag – jeg håber at få taget mig sammen og få publiceret visse artikler i løbet af 2007 – da jeg personligt har visse ting jeg gerne vil ud med.

Idet året er ved at gå på hæld, ønsker jeg jer alle sammen et godt nytår 2007.

Leave a Reply

