Danmarks Nye PC & Internet skat

Fra den 1. januar indføres den nye medieafgift så brugere af mobile enheder også skal betale licens.

Medielicensen omfatter apparater, der er i stand til at modtage og gengive billed-programmer og -tjenester herunder pc’er samt visse mobiltelefoner og Pocket Computere. Medielicencen bliver Danmarks Nye PC & Internet skat – gemt under noget vi har vænnet os til nemlig licensen. Det er en ny og temmelig dyr opkrævning af penge, direkte bundet op på IT brugernes infrastruktur.

Medielicensen er en SKAT der betyder, at INGEN I DANMARK kan eje en PC med Internet, uden også at betale licens til den statsejede radio og TV station.

Jeg har ikke købt min computer for at se TV. At udvide TV licensen til at omfatte computere, med det argument at man nu kan se TV på dem, er det samme som at påstå ingen ønsker at leve uden TV eller DR – og det er vist ikke helt tilfældet. Jeg ville faktisk gerne vælge fra hvis jeg havde mulighed for dette ??

Som IT bruger har jeg fravalgt at benytte TV i dette øjeblik. Jeg er ikke modstander af TV, og jeg er heller ikke modstander af DR. – Jeg ville bare bruge min computer og min internetforbindelse i fred, til de ting som er relevante for mig: Banking, E-handel, surfing, e-mail, chat, spil, download af software, fjernskrivebord til mit arbejde med mere.

Alle disse ting som intet har med DR at gøre! At tvinge mig til at betale DR licens for alle disse ting, sikrer mig bare endnu en glæde – ved at være flyttet til Sverige, men hvem ved – måske kommer den også herover en dag.

Ny venter vi bare på skatten for at trække vejret.

Leave a Reply

